Medyczna statystyka. Czyli czy opłaca się wprowadzać określony produkt

Dodane: 12-04-2016 03:48
Medyczna statystyka. Czyli czy opłaca się wprowadzać określony produkt Farmacja, jak każda inna gałąź handlu i produkcji powinna robić odpowiednie badania rynkowe przed wprowadzeniem towaru na sprzedaż. Korzystają z firm oferujących profesjonalne analizy statystyczne i na podstawie tych badań decydują, czy produkować dany lek, czy nie. Wpis o statystyce i nie tylko.

Zapotrzebowanie na lek

Rynek farmaceutyczny jest rynkiem trudnym, ponieważ leków i preparatów jest cała masa, więc nie łatwo jest się przebić z nowym produktem. Ważne jest wiele czynników i od ich wypadkowej zależy czy produkt będzie się sprzedawał. Wśród ważnych czynników jest oczywiście cena samego preparatu i jego rynek zbytu. Wiadomo, że wypuszczając preparat do stosowania dla określonej grupy docelowej musimy najpierw ją zbadać i określić czy jest na nasz produkt zapotrzebowanie.

Kolejną sprawą jest sezonowość, w okresie grypowym i przeziębieniowym sprzedaje się najwięcej preparatów na te właśnie przypadłości oraz witamin i suplementów na odporność. Dlatego prognozy sprzedażowe powinny takie dane obejmować i uwzględniać.


Graficzne przedstawienie wyników

Wyniki badań statystycznych i innych analiz najlepiej przedstawić w formie graficznej. Z takie wykresu łatwiej odczytamy potrzebne dane niż z wielokolumnowej tabeli- to oczywiste. Współcześnie przedstawianie wyników badań w taki sposób, czyli jak najbardziej przystępny, umożliwia różne oprogramowanie. Obecnie większość tych programów bazuje na rozwiązaniach mobilnych i przez internet, aby dane były jak najszerzej dostępne.

O tym jakie dane najlepiej przestawić w formie wygodnego wykresu decyduje już sam rodzaj badań oraz metoda statystyczna, która może się różnić w zależności od zleconego badania. Im więcej danych jest do przedstawienia tym bardziej forma graficzna staje się oczywistym wyborem, jednak i to ma swoje granice i nie zawsze okazuje się być praktyczne i zasadne.


Konkurencyjność

Leków i suplementów diety w aptekach jest mnóstwo, a każdy producent reklamuje się, że jego lek czy tez preparat jest najskuteczniejszy, najlepszy i tak dalej. Jest to dość trudny rynek dla nowych produktów mniej znanych producentów i trzeba wykazać się nie lada umiejętnościami marketingowymi, aby zaistnieć dla danej grupy odbiorców.

Cały proces wprowadzania nowego produktu powinien być poprzedzony badaniami wraz z określeniem grupy docelowe, kosztów produkcji, marketingu oraz amortyzacji. Dokładna i wnikliwa analiza tych danych jest najważniejszym etapem w początkach nowego produktu.



© 2019 http://www.sklep-gres.limanowa.pl/